Юридическая Компания

Главная

Ухилення від сплати аліментів. Відповідальність та засоби впливу на Боржника

Опубликовано 14 Июл 2021 в Главная | Нет комментариев

Ухилення від сплати аліментів. Відповідальність та засоби впливу на Боржника

Так, трапляється, що особа, з якою проживає дитина, звертається до суду із вимогою про сплату аліментів. Проходить всі судові інстанції та в результаті отримує виконавчий лист про стягнення певної суми на утримання дитини.

Хочеться вірити, шо на цьому моменті все закінчеться, та кошти щомісяця будуть надходити на вказані реквізити. Але, Боржник, розпочинає ухилятись від сплати аліментів різними способами: не має постійного заробітку, не має офіційного місця роботи і т.д. Що робити в такому випадку та що потрібно знати з метою захисту своїх прав та прав дитини, читаємо далі.

Відповідно ст. 71 Закону України «Про виконавче провадження»: Порядок стягнення аліментів визначається законом.

Виконавець стягує з боржника аліменти у розмірі, визначеному виконавчим документом, але не менше мінімального гарантованого розміру, передбаченого Сімейним кодексом України.

За наявності заборгованості із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці, стягнення може бути звернено на майно боржника. Звернення стягнення на заробітну плату не перешкоджає зверненню стягнення на майно боржника, якщо існує непогашена заборгованість, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці.

Визначення суми заборгованості із сплати аліментів, присуджених як частка від заробітку (доходу), визначається виконавцем у порядку, встановленому Сімейним кодексом України.

Виконавець зобов’язаний обчислювати розмір заборгованості із сплати аліментів щомісяця. Виконавець зобов’язаний повідомити про розрахунок заборгованості стягувачу і боржнику у разі:

1) надходження виконавчого документа на виконання від стягувача;

2) подання заяви стягувачем або боржником;

3) надіслання постанови на підприємство, в установу, організацію, до фізичної особи — підприємця, фізичної особи, які виплачують боржнику відповідно заробітну плату, пенсію, стипендію чи інші доходи;

4) надіслання виконавчого документа за належністю до іншого органу державної виконавчої служби;

5) закінчення виконавчого провадження.

У разі виїзду боржника на постійне проживання до держави, з якою Україна не уклала договорів про надання правової допомоги, за рішенням суду до виїзду боржника за кордон стягнення аліментів здійснюється за весь період до досягнення дитиною повноліття.

У разі стягнення аліментів як частки заробітку (доходу) боржника на підприємстві, в установі, організації, фізичної особи, фізичної особи — підприємця відрахування здійснюються з фактичного заробітку (доходу) на підставі постанови виконавця.

Якщо стягнути аліменти в зазначеному розмірі неможливо, підприємство, установа, організація, фізична особа — підприємець, фізична особа, які проводили відрахування, нараховують боржнику заборгованість із сплати аліментів.

Після закінчення строку, передбаченого законом для стягнення аліментів, за відсутності заборгованості із сплати аліментів підприємство, установа, організація, фізична особа — підприємець, фізична особа, які проводили відрахування, повертають виконавцю постанову про стягнення аліментів з відміткою про перерахування в повному обсязі стягувачу присуджених йому сум аліментів. Якщо відраховані з боржника суми аліментів не були перераховані стягувачу, виконавець письмово повідомляє стягувачу про розмір заборгованості, що утворилася, та роз’яснює йому права на звернення з позовом до підприємства, установи, організації, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, які виплачують боржнику відповідно заробітну плату, пенсію, стипендію чи інші доходи, якщо така заборгованість утворилася з їхньої вини.

Спори щодо розміру заборгованості із сплати аліментів вирішуються судом за заявою заінтересованої особи у порядку, встановленому законом.

За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за чотири місяці, державний виконавець виносить вмотивовані постанови:

1) про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві виїзду за межі України — до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі;

2) про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві керування транспортними засобами — до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі;

3) про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві користування вогнепальною мисливською, пневматичною та охолощеною зброєю, пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, — до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі;

4) про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві полювання — до погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі.

Далее

З 1 липня розпочинаються перевірки з питань виявлення незадекларованих працівників. Що варто знати

Опубликовано 30 Июн 2021 в Главная | Нет комментариев

З 1 липня розпочинаються перевірки з питань виявлення незадекларованих працівників. Що варто знати

З 1 липня розпочинаються перевірки Держпраці у взаємодії з Державною податковою службою з питань виявлення незадекларованих працівників!

Відповідно до чинного законодавства інспектор праці може прийти до будь-якого роботодавця в будь-який день та час з метою перевірити оформлення трудових відносин.

«Для виявлення незадекларованих працівників, інспектор може безперешкодно проходити до виробничих, службових та адміністративних приміщень роботодавців, знайомитися з документами, ведення яких передбачено законодавством про працю, спілкуватися з працівниками та представниками роботодавця, ставити їм питання та отримувати пояснення.

При виявленні незадекларованих працівників невідкладно будуть вживатися заходи щодо притягнення до відповідальності за порушення у сфері законодавства про працю та податкового законодавства», — пояснили у Держпраці.

Крім того затверджено План перевірок на 2021 рік, згідно якого інспектори проведуть перевірку 21 150 підприємств.

Якщо суб’єкт господарювання внесений в план здійснення заходів державного нагляду різних контролюючих органів, це є підставою для проведення комплексного планового заходу державного нагляду.

Підприємство має право відмовитися від проведення комплексної перевірки. Однак це можна зробити тільки до затвердження плану, звернувшись з відповідною письмовою заявою в ГРС. Якщо підприємство виключають з комплексного плану перевірок на наступний рік, це не означає, що планової перевірки взагалі не буде. Інспектори прийдуть з перевірками в різний час — то, яке було передбачено в річних планах контролюючих органів до того, як система автоматично підібрала час комплексної перевірки.

Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства у сферах охорони праці, визначені в Постанові КМУ від 20 травня 2020 р. № 383, де можна знайти вичерпний перелік недоліків, через які виписується штраф.

Перевірки Держпраці триватимуть до кінця цього року включно.

Так, з 1 січня для підприємців почали діяти нові штрафи відповідно до ст. 265 КЗпП.

Таким чином, за допуск до роботи людини без оформлення трудового договору і виплату зарплати «в конверті» без сплати податків — за перше порушення:

— до ФОП 1 групи будуть застосовувати письмове попередження;

— до ФОП на ОС і 4-й групі ЄП — 10 прожиткових мінімумів, 60 тис. грн.

За повторне порушення протягом двох років штраф буде вже 30 мінімумів, а це 180 тис. грн.

Порушення термінів виплати зарплати — 18 тис. грн.

Недотримання мінімальних державних гарантій з оплати праці — 12 тис. грн.

Якщо ж інспекторам будуть заважати проводити їх роботу, за це теж накладається штраф:

— якщо вони прийшли перевірити, як дотримується законодавство про працю, то за недопуск буде штраф — 18 тис. грн

— а ось якщо інспектори прийшли шукати неоформлених працівників і перевіряти, чи не платите ви зарплату «в конвертах», а їх не пустили штраф — 96 тис. грн.

Так само з’явилася досконала нова можливість — сплатити штраф зі знижкою. Такого не було раніше, але тепер, якщо вас оштрафували і ви оплатили 50% розміру штрафу протягом 10 банківських днів з дати вручення постанови про його накладення, постанова буде вважатися виконаним. Якщо не сплатите в 10-денний термін, доведеться сплатити всю суму штрафу.

Також нагадуємо, що за результатами інспекційного відвідування складається акт інспекційного відвідування, а в разі виявлення порушень вимог законодавства про працю — припис щодо їх усунення.

Припис — це обов’язкова для виконання у визначені строки письмова вимога інспектора праці про усунення об’єктом відвідування порушень вимог законодавства про працю, виявлених під час інспекційного відвідування.

До суб’єкта господарювання, який не виконав приписи, розпорядження або інші розпорядчі документи, застосовують штрафні санкції. Перевірка того, чи виконує підприємство приписи, — одна з підстав, щоб провести позапланову перевірку.

Якщо суб’єкт господарювання виконав розпорядчий документ у повному обсязі та в установлений строк, фінансові й адміністративні санкції, заходи реагування до нього, його посадових осіб не застосовують.
Припис інспектора праці може бути оскаржений у десятиденний строк з дати його отримання до керівника або заступника керівника відповідного територіального органу Держпраці. Подання в установлений строк скарги тимчасово припиняє виконання припису або вимоги інспектора праці. Скарга на припис інспектора Держпраці розглядається у 30-денний строк після дня її надходження, якщо інше не встановлено законом. На час розгляд скарги рішенням керівника або заступника органу контролю проведення інспекційного відвідування зупиняється. За результатами розгляду скарг приписи або вимоги інспектора праці можуть бути скасовані повністю або в окремій частині. Також припис можливо оскаржити до адміністративного суду.

У звязку із чим нагадуємо, що Юридична компанія-Лєгал надає послугу щодо перевірки ведення кадрового обліку на підприємстві та приведення документації в належний стан. Ми підготуємо для Вас всі необхідні накази, журнали реєстрації, особові картки, тощо.

Вартість робіт обговорюється індивідуально, в залежності від кількості найманих працівників.

Також у разі необхідності, Ви можете скористатись послугою оскарження припису.

За консультацією звертайтесь до офісу компанії: м.Одеса, Адміральський проспект, 25, оф. 9 або за контактними телефонами: 068-124-25-85; 097-754-79-48

Далее

Правова консультація — Due DILIGENCE

Опубликовано 24 Июн 2021 в Главная | Нет комментариев

Правова консультація — Due DILIGENCE

В Україні продовжують реєструватися нові підприємства та підприємці, більш того, їх число з кожним роком тільки збільшується.

Однак, самостійно розібратися з великою кількістю нормативно-правових актів, системами оподаткування, порядком реєстрації та вимогами до отримання ліцензії, досить складно. Ринок юридичних послуг давно знайшов рішення такої поширеної проблеми, надавши новий формат правової консультації — Due DILIGENCE.

Due Diligence був введений вперше в юридичний обіг в США ще в ХХ столітті, щоб допомогти новим інвесторам розібратися в новій для себе сфері і максимально застрахувати себе від ризиків. Перші юристи, що надавали таку послугу, детально вивчали ринок, аналізували об’єкт інвестування з упором на загальний інвестиційний фонд і робили детальний звіт з прогнозами як прибутку, так й імовірності «прогоріти».

Зараз же, формат цієї послуги вийшов далеко за рамки інвестицій, розбившись на численні підтипи.

Серед їх безлічі, «Юридична Компанія- Легал» надає юридичний, податковий і бухгалтерський Due Diligence, які ми пропонуємо Вам розглянути детальніше з урахуванням всіх нюансів наданої нами послуги.

Юридичний Due Diligence, мабуть, найпопулярніший в Україні. Якщо Ви хочете зареєструвати підприємство або почати законну підприємницьку діяльність — Вас безсумнівно зацікавить те, що всю складну роботу з аналізу чинного законодавства, формування пакету документів, процесу реєстрації та отримання ліцензії, ми зробимо за Вас.

В рамках цього типу, юристи ЮК — Лєгал» проводять Due Diligence в два етапи.

На першому етапі ми готуємо повний  перелік законодавчихвимог для видів економічної діяльності Вашого підприємства, починаючи з процесу формування і закінчуючи самим виробництвом / діяльністю:

  • — Документи для реєстрації ФОП, ТОВ, тощо,
  • — Перелік вимог і документів для реєстрації,
  • — Перевірка організаційно-правової форми компанії, установчих документів або їх безпосередня підготовка;
  • — Перелік вимог до отримання ліцензії,
  • — Необхідність отримання дозвілів,
  • — Вимоги з пожежної безпеки до приміщення,
  • — Вимоги СЕС у разі наявності,
  • — Перевірка структури компанії, дочірніх підприємств, представництв;
  • — й інші питання, що цікавлять Вас, які обговорюються особисто.

Подібна послуга надається з метою Вашого ознайомлення з вимогами Законодавства для подальшого прийняття рішення.

На другому етапі, юристи компанії займуться безпосередньо практичною складовою, а саме:

  • — Реєстрацією
  • — Одержанням ліцензії, дозвілу, тощо
  • — Складанням документів
  • — і т.д

Податковий Due Diligence також, як і Бухгалтерський надається професійними бухгалтерами ЮК — Лєгал в сфері Ваших інтересів, а саме:

  • Визначення податкової системи компанії, аналіз податкового навантаження;
  • Аналіз застосування податкових пільг і відрахувань, а також податкових ризиків;

Бухгалтерський:

  • Перевірка бухгалтерії компанії;
  • Аналіз первинної документації;
  • Оцінка якості ведення бухгалтерії.

При бажанні, підприємство може укласти договір з ЮК — Лєгал на бухгалтерський супровід діяльності Вашого підприємства.

В чому ж переваги Due Diligence?

Під час особистої консультації юристи Юридичної компанії-Лєгал отримують від Вас інформацію про аспекти, які Вас цікавлять: форму підприємства, яке планується реєструвати; сферу напрямку діяльності; особливості структури та інші факти, які необхідні для складання теоретичного плану. Разом ми визначаємо напрямок Due Diligence чи його комбінацію з різними галузями права. Того ж дня співробітники компанії починають працювати над Вашим особистим переліком документів та вимог, аналізуючи десятки нормативно-правових та підзаконних актів, вивчаючи безліч наказів та інструкцій міністерств, служб та інших ЦОВВ для отримання актуальної інформації стосовно Вашого об’єкту.

Ми зазначаємо всі нюанси, враховуючи власне Вашу ситуацію. Складаємо індивідуальний план, моменти якого перевіряються на актуальність у спеціалістів самих органів виконавчої влади, центру надання адміністративних послуг та реєстраторів.

Для Вашої зручності, перелік вимог та документів наші юристи оформлюють за відповідними категоріями, чітко вказуючи (Куди? Що? І в якому порядку потрібно подавати?). Подібна послуга допоможе Вам зберегти власний час та розібратися в складних процедурах. Також, Due Diligence для нових клієнтів – перше знайомство з Компанією, яке може стати гарантом подальшого співробітництва.

Наша компанія вже багато років працює на ринку юридичних та бухгалтерських послуг в Одесі. Швидко, оперативно і головне, якісно.

Ми постійно вдосконалюємо наші навички та професійні якості для досягнення кращого результату. У нашому штаті не тільки юристи і бухгалтери, а й фахівці в сфері нерухомості, що допоможе максимально точно розробити для Вас теоретичний план, який в подальшому може бути втілений в реальність нашими співробітниками.

Ми надаємо точний аналіз з урахуванням останніх змін в Законодавстві і на ринку в цілому.

За детальною консультацією по Due Diligence або іншим юридичними послугами, звертайтеся до офісу компанії: Адміральський проспект, 25, оф.9!

Далее

Порушення правил самоізоляції після закордонної поїздки. Чи законне притягнення до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу

Опубликовано 16 Июн 2021 в Главная | Нет комментариев

Порушення правил самоізоляції після закордонної поїздки. Чи законне притягнення до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу

Сезон літніх відпусток відкритий. Бажаючих поніжитись на закордонних пляжах все більшає.

Проте, обмеження, яке встановив Уряд, у вигляді самоізоляції на протязі 14 календарних дній із контролем «Дія вдома», ніхто не скасовував.

Повертаючись додому, зазвичай відпочиваючі, або надають ПЦР тест із негативними показниками на хворобу COVID-19, або беруть на себе зобовязання самоізолюватись.

Розглянемо наступний випадок, наприклад, з якихось причин, Ви порушили самоізоляцію, мобільний додаток виявив таке порушення. Що буде далі, яка відповідальність?

До суду, по місцю реєстрації Вашого проживання, надійде Протокол про притягнення Вас до адміністративної відповідальності, в якому, зазвичай, вказується наступне:  «Під час здійснення прикордонного контролю в пункті пропуску «____»  на виїзд/вїзд з України був виявлений гр-н України ОСОБА, який будучи особою, яка підписала інформаційну згоду на самоізоляцію, залишив місце мешкання вказане в згоді, чим порушив вимоги постанови КМУ № 211 від 11.03.2020 та Закон України «Про захист населення від інфекційних хвороб».

Надалі розглянемо законність притягнення Вас до адміністративної відповідальності.

Стаття 44-3 КУпАП передбачає відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.

Вказана норма права є бланкетною, а тому серед ознак суті такого адміністративного правопорушення обов`язково повинно бути посилання на конкретну норму нормативно-правового акту, яким встановлюється відповідні правила та якої не дотрималася особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, порушивши тим самим законодавчі приписи.

Зазвичай у наданих протоколах про адміністративні правопорушення немає жодних відомостей про те, який саме режим карантину порушує ОСОБА_1 , що притягується до відповідальності, та якою нормою правового акту ці правила встановлено та не вказано місце такого порушення.

Варто знати, що суд не вправі самостійно змінювати на шкоду особі фабулу, викладену у протоколі про адміністративне правопорушення, яка, по суті, становить виклад обвинувачення у вчиненні певного правопорушення, винуватість у скоєнні якого певною особою має доводитися в суді. Суд також не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення.

Крім того, у п. 4 Постанови КМУ № 211 від 11.03.2020 р., на яку посилається поліція у протоколі, зазначається перелік осіб, які потребують самоізоляції.

Зокрема особами, які потребують самоізоляції, є: особи, які мали контакт з хворим на COVID-19, крім осіб, які перебували у засобах індивідуального захисту у зв`язку з виконанням службових обов`язків; особи, щодо яких є підозра на інфікування, або особи, які хворіють на COVID-19 та не потребують госпіталізації; особи, які досягли 60-річного віку, крім осіб, які здійснюють заходи, пов`язані з недопущенням поширення COVID-19, забезпечують діяльність об`єктів критичної інфраструктури.

У цьому ж пункті цієї Постанови також зазначається про те, що лікуючий лікар хворого або особи з підозрою на інфікування COVID-19 визначає строк самоізоляції на підставі галузевих стандартів у сфері охорони здоров`я. Працівники державних установ Міністерства охорони здоров`я епідеміологічного профілю визначають персональний перелік осіб, які потребують самоізоляції у зв`язку з контактом з хворим на COVID-19 та вносять інформацію до відповідних інформаційних систем.

У разі призначення зобов`язання щодо самоізоляції особа зазначає місце своєї самоізоляції та інформацію про засоби зв`язку (номер телефону), короткі відомості про стан здоров`я та хронічні захворювання на час самоізоляції (за згодою особи); повідомляється, що за надання неправдивих відомостей про місце своєї самоізоляції, інформації про засоби зв`язку, недотримання режиму самоізоляції особу буде притягнуто до адміністративної відповідальності, а у випадку порушення режиму самоізоляції, що призвело до тяжких наслідків, в тому числі смерті третіх осіб, до кримінальної відповідальності.

До відповідних інформаційних систем (зокремадо мобільного додатка Єдиногодержавного веб-порталу електронних послуг) вноситься інформація про прізвище, ім`я, по батькові особи, дату її народження, місце самоізоляції та засоби зв`язку (номер телефону), чи особа проживає сама, чи є можливість піклування про неї іншими особами в період самоізоляції. За згодою особи також вносяться короткі відомості про хронічні захворювання та стан здоров`я на час самоізоляції.  Особи, які потребують самоізоляції, можуть внести самостійно інформацію до мобільного додатка Єдиного державного веб-порталу електронних послуг за умови наявності технічної можливості.

Особи, які потребують самоізоляції, зобов`язані постійно перебувати у визначеному ними місці самоізоляції, утримуватися від контакту з іншими особами, крім тих, з якими спільно проживають.

Тому необхідно знайомитись із матеріалами справи, та зясовувати наступне:

  • чи наявні відомості про те, що ОСОБА входить до переліку осіб, що потребує самоізоляції.
  • хто призначив  зобов`язання щодо самоізоляції
  • строк такої самоізоляції
  • чи здійснено повідомлення про відповідальність за порушення режиму самоізоляції

Зазвичай, такі відомості у Протоколі відсутні, тому суди закривають провадження по справі у звязку із відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Щодо розміру штрафів за порушення правил самоізоляції, то їх планували встановити на рівні 3400-8500 грн., але законопроект не підтримали.

Якщо Вам необхідна консультація адвоката або правова допомога, звертайтесь до офісу компанії: м.Одеса, Адміральський проспект, 25 або за контактним телефоном 0977547948

З повагою, адвокат Л.Я. Єфімова!

Далее

Відомості про кінцевих бенефіціарів у вигляді структури власності. Подаємо із 11.07.2021 по 11.10.2021 р.

Опубликовано 15 Июн 2021 в Главная | Нет комментариев

Відомості про кінцевих бенефіціарів у вигляді структури власності. Подаємо із 11.07.2021 по 11.10.2021 р.

Мінфін наказом від 19.03.2021 р. № 163 затвердив Положення про форму та зміст структури власності

Опублікований в газеті «Урядовий кур’єр» від 11.06.2021 року, набирає чинності із 11.07.2021 року.

Відтак, розпочинаючи із 11.07.2021 р. на протязі 3-х місяців необхідно подати відомості про кінцевих бенефіцеарів у вигляді структури власності.

Структура власності — офіційний документ, який для встановлення кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи в обов’язковому порядку надається держреєстратору.

Його готують в довільній формі та у вигляді схематичного зображення. В структурі власності показують всіх осіб, які прямо чи опосередковано володіють юридичною особою самостійно чи спільно з іншими особами. У структурі власності потрібно зазначити розмір участі кожного з власників, а також вказати осіб, які незалежно від формального володіння мають можливість значного впливу на керівництво чи діяльність юридичної особи. Крім того, необхідно зазначати опис здійснення та характер вирішального впливу кінцевого бенефіціарного власника на діяльність юридичної особи.

Якщо відомості щодо кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи чітко не відслідковуються за даними ЄДР, то до схематичного зображення необхідно також додати офіційні документи, що підтверджують можливість здійснювати такий вирішальний вплив.

Зразки складання схематичного зображення структури власності оприлюднено за посиланням на офіційному вебсайті Мінфіну.

Також зобов’язано підтримувати інформацію про КБВ та структуру власності в актуальному стані, оновлювати її та повідомляти держреєстратора про зміни протягом 30 робочих днів з дня їх виникнення, та подавати держреєстратору документи, що підтверджують ці зміни.

Оновити відомості про КБВ в ЄДР можливо також під час проведення окремої реєстраційної дії, так і в рамках здійснення інших реєстраційних дій, при проведенні яких передбачено подання документів для встановлення інформації щодо КБВ.

Крім того Мін’юст перевірятиме факти неподання інформації про КБВ.

Так, повідомляємо, що Юридична компанія-Лєгал надасть юридичну допомогу у поданні таких відомостей, за консультацією звертайтесь за адресою:Адміральський проспект, 25, оф. 9

Далее

Сьогодні у нас чергова перемога у тривалому судовому спорі!

Опубликовано 10 Июн 2021 в Главная | Нет комментариев

Сьогодні у нас чергова перемога у тривалому судовому спорі!

Наразі ділимось з Вами приємною новиною, — справа, якою ми займались із 2015 року, сьогодні отримала рішення, якого ми так чекали!

Справа № 520/15772/15-ц про стягнення кредитної заборгованості.

Рух справи:

У листопаді 2015 року Публічне акціонерне товариство Комерційний банк «ПриватБанк» (далі — ПАТ КБ «ПриватБанк») звернулося до суду з позовом до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та з урахуванням уточнених позовних вимог просило стягнути з ОСОБА_1 заборгованість у розмірі 139 209, 35 доларів США, що за курсом НБУ складає 2 944 277, 75 грн; та стягнути солідарно з ОСОБА_2 та ОСОБА_3 заборгованість у розмірі 72 655, 16 доларів США, що за курсом НБУ складає 1 536 656, 63 грн.

Рішенням Київського районного суду міста Одеси від 24 січня 2017 року позов ПАТ КБ «ПриватБанк» задоволено.

Стягнуто солідарно з ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , поручителя за договором поруки № 0029/P2 від 02 листопада 2006 року, а також з ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , поручителя за договором поруки № 0029/P2 від 31 жовтня 2006 року, на користь ПАТ КБ «ПриватБанк» заборгованість за кредитним договором за № OD33AE00000029 від 31 жовтня 2006 року станом на 02 жовтня 2016 року в загальній сумі заборгованості за кредитом 18 202, 01 долари США, та пеню за несвоєчасне виконання зобов`язань за договором у розмірі 1 151 684, 12 грн. Вирішено питання розподілу судових витрат.

Рішення місцевого суду мотивовано тим, що банк виконав свої зобов`язання щодо надання кредитних коштів позичальнику, однак ОСОБА_1 свої зобов`язання з повернення кредитних коштів не виконує, внаслідок чого виникла заборгованість за кредитом у розмірі 18 202, 01 долари США та пеня у сумі 1 151 684, 12 грн, які підлягають стягненню з відповідачів солідарно.

Рішенням Апеляційного суду Одеської області від 08 листопада 2017 року рішення Київського районного суду міста Одеси від 24 січня 2017 року скасовано і ухвалено нове рішення.

Стягнуто солідарно з ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , поручителя за договором поруки № 0029/Р від 31 жовтня 2006 року, ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , поручителя за договором поруки № 0029/Р2 від 02 листопада 2006 року, на користь ПАТ КБ «ПриватБанк» заборгованість за кредитним договором № OD33АЕ00000029 від 31 жовтня 2006 року станом на 02 жовтня 2015 року в сумі 18 202,01 доларів США, що за курсом НБУ станом на 02 жовтня 2015 року складає 384 972, 51 грн, та пеню за несвоєчасне виконання зобов`язань за договором у сумі 384 972, 51 грн.

У задоволенні позову в іншій частині відмовлено. Вирішено питання розподілу судових витрат.

Суд апеляційної інстанції виходив з того, що зобов`язання повинні виконуватися належним чином, а тому невиконання зобов`язань за кредитним договором дає підстави для стягнення з відповідачів боргу в розмірі 18 202, 01 долари США. Водночас, зважаючи на те, що розмір нарахованої банком пені значно перевищує розмір збитків, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про необхідність зменшення розміру пені до 384 972, 51 грн, що відповідає сумі основного боргу.

У липні 2018 року Адвокат в інтересах клієнта  звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою, у якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просив скасувати рішення Київського районного суду міста Одеси від 24 січня 2017 року, рішення Апеляційного суду Одеської області від 15 травня 2018 року та додаткову постанову Апеляційного суду Одеської області від 15 травня 2018 року і ухвалити нове рішення.

Фактичні обставини справи:

Суди встановили, що 31 жовтня 2006 року між ПАТ КБ «ПриватБанк» та  відповідачем ОСОБА_1 укладено кредитний договір № OD33АЕ00000029, відповідно до умов якого банк надав позичальнику на умовах забезпеченості, повернення, строковості та платності грошові кошти в  сумі 26 850, 00 доларів США, а ОСОБА_1 отримала та зобов`язалася їх повернути в строк до 27 жовтня 2011 року та сплатити відсотки за користування кредитом.

З метою забезпечення виконання зобов`язань за цим кредитним договором, між ПАТ КБ «ПриватБанк» та ОСОБА_2 31 жовтня 2006 року укладено договір поруки № 0029/Р, згідно умов якого ОСОБА_2 на добровільних засадах взяв на себе зобов`язання відповідати як солідарний боржник по зобов`язанням ОСОБА_1 , що виникають з умов кредитного договору № 455-013/ФКВІП-08 від 31 жовтня 2006 року.

Також у забезпечення виконання зобов`язань за кредитним договором № OD33АЕ00000029, між ПАТ КБ «Приватбанк» та ОСОБА_3 02 листопада 2006 року було укладено договір поруки № 0029/Р2, відповідно до умов якого ОСОБА_3 на добровільних засадах взяв на себе зобов`язання відповідати як солідарний боржник по зобов`язанням ОСОБА_1 , що виникають з умов цього кредитного договору.

Відповідно до пункту 2 договорів поруки поручитель відповідає перед банком за невиконання зобов`язань за кредитним договором у тому ж розмірі, що і позичальник.

Далее